۱۳۸۹ مرداد ۶, چهارشنبه

امين موحدي : آذربايجان بزودي تبديل به کانون اصلي جنبش سبز خواهد شد

طي يک ارتباط اینترنتی آقاي امين موحدي روزنامه نگار آذري زبان ايران به سوالات خبرنگار خبرگزاري جنبش سبز ايران شاخه آذربايجان(جرس آذ)در ارتباط با نقش آذربايجان در جنبش سبز پاسخ گفتند.
آقای موحدی در پاسخ به سوال جرس آذ مبنی بر اینکه آیا فکر نمیکنند آذربایجان جنبش سبز را همراهی نمیکند چنین پاسخ دادند :
این مشکل فقط مربوط به آذربایجان نمی‌شود و همه استانهای مرزی کشور به نوعی آنطور که بایسته است در جنبش به شکل گسترده شرکت نکرده و همراه نشداه ند لذا زوم کردن و فشار بر آذربایجان در این مورد نمی‌تواند صحیح باشد.

ایشان در پاسخ به سوال جرس آذ در مورد آینده جنبش سبز و نقش آذربایجان در آینده این جنبش به جرس آذ گفت:
در مورد جنبش سبز چون این جنبش دارای ریشه‌های پر قدرتی‌ در میان طبقات اجتماعی‌ ایران است و با توجه به اینکه این جنبش مبارزه ای فرسایشی ' منظم و حساب شده را بر رژیم اسلامی تحمیل می‌کند لذا مهار آن در دراز مدت از عهدهٔ رژیم اسلامی خارج می‌باشد چرا که هیچ نیروی سرکوبگر نظامی در دنیا وجود ندارد که بتواند تا ابد در خیابانها قدرت نمایی کند حال باياد آوري اين نکته که در همه جنبشهای آزادیخواها‌نه مردم ایران چون انقلاب مشروطه و انقلاب سال ۱۳۵۷ ' آذربایجان دیر به این حرکتها پیوسته اما هر گاه وارد صحنه شده است سرنوشت حرکت را تعیین کرده است لذا با اندکی‌ تغییر در روشهای مبارزاتی از سوی سران جنبش سبز و دادن اختیار عمل به اقوام ایرانی‌ در طرح مطالبات قومی علاوه بر مطالبات ملی‌ و میهنی و طرح شعارهای هویت طلبانه در کنار شعارهای اصلی‌ جنبش سبز' در آیند ه نزدیک' آذربایجان به مرکز ثقل جنبش سبز تبدیل خواهد شد و من یقین دارم که مردم آذربایجان بدون توجه به تبلیغات گروههای وابسته به رژیم که خود را زیر نقاب تجزیه طلبان پنهان کرده ا ند ضربه نهایی‌ را بر پیکر استبداد فرود خواهند آورد.
من اطمینان دارم گروه های افراطی تجزیه طلب در جهت رادیکالیزه کردن حرکتهای مدنی و هویت طلبانه مردم آذربایجان ازسوی رژیم سازماندهی و حمایت میشوند تا بهانه و مجوز لازم برای سرکوب بیشتر در آذربایجان برای رژیم فراهم شود ' لذا نباید بحث هویت طلبی را با بحث تجزیه طلبی در هم آمیخت چرا که این خواست رژیم می‌باشد تا هویت طلبان را تجزیه طلب نشان داده از این طریق بتواند علاوه بر سرکوب هویت طلبان' میان این جبهه قدرتمند اجتماعی‌ و سیاسی در آذربایجان و جنبش سبز جدایی و فاصله بیندازد بنا بر این باید کاملا هوشیار بود و در دام رژیم نیفتاد.
.
مردم آذربایجان عملا در دو جبهه میجنگند هم علیه تجزیه طلبان و هم علیه رژیم ' بنابر این باید به آنها فرصت داد و از اختلاف پرهیز نمود چرا که مبارزات مدنی هویت طلبی آذربایجان بخشی از مبارزات آزدیخواهانه همه ملت ایران است و نباید آنها را از خود جدا کرد .
به یقین همکاری بین اقوام ایرانی‌ با وجود تبلیغات مسموم رژیم کمی‌ مشکل اما غیر ممکن نیست و امیدواریم در آینده نزدیک شاهد همگرایی ایرانیان در جنبش سبز باشیم و آذربایجان مانند همیشه نقش خود را به خوبی‌ انجام داده و بار دیگر سر افرازانه در جهت دست یابی‌ به دموکراسی در ایران و دستیابی همه اقوام ایرانی‌ به حقوق حقه خود پیشرو باشد.

این بخشی از گفتگوی اینترنتی ما با آقای امین موحدی بود امیدواریم در فرصتهای آینده با این روز نامه نگار ممنو ع القلم آذري زبان ایران گفتگوی مبسوط ديگري داشته باشيم .

۲ نظر:

  1. آدم بي هويت، زبان آذري دقيقاً چيست؟
    به همين خيال باشيد كه مردم آذربايجان عليه حكومت وارد عمل شوند. احمق هايي مثل شما قبل از آنكه زبان را بشناسيد از آن دفاع مي كنيد؟
    مطمئن باشيد تركان ايران بالاخره با مدارا به حقوق حقه ي خود در قالب نظام موجود خواهند رسيد.نه انقلاب نه هويت فروشي.

    پاسخحذف
  2. خجالت آور است بی‌ اخلاقی‌ را از حد گذرانده اید‌.من کجا باشما این مصاحبه را انجام داده ام.تکذیب می‌کنم

    امین موحدی

    پاسخحذف